MARKKINOINTI
Riistaeläimen rasvasta valmistetut palasaippuat ovat keskustelua ja tunteita herättäviä artikkeleita - niin hyvässä kuin pahassa. Keskustelu ja huomio on aina tervetullutta, sillä ne toimivat samalla myös ilmaisena markkinointina.

Vaikka oman tuotteen markkinoiminen vie aikaa, on teknologinen kehitys saanut aikaan sen, että markkinointi on aiempaa helpompaa ja nopeampaa. Nykyaikana internet (verkko) on lähes kaikille ihmisille arkinen, jokapäiväinen asia ja sitä käytetään monenlaiseen tiedonhakuun. Tästä syystä markkinointi verkossa tavoittaa ihmisiä helposti, nopeasti ja edullisesti.

Jos kuitenkin annan markkinoinnin jäädä pelkästään ihmisten tunteiden ja keskustelujen varaan, ei lopputulos ole välttämättä paras mahdollinen. Tästä syystä tärkeää onkin se, miten itse tuon omaa tuotettani esille ja miten saan sen erottumaan muista kilpailevista tuotteista. Eikä brändi tai tuotteen tunnettuus synny hetkessä, vaan vaatii pitkäjänteistä työtä.

Näiden palasaippuoiden pääasiallisena markkinointialustana näkisin markkinoinnin verkossa (mm. Facebook, Instagram, blogi, verkkosivut jne.). Digitaalinen markkinointi on kokonaisvaltaista ja tehokasta, mutta usein myös paljon edullisempaa kuin esimerkiksi tuotteen mainostaminen inserttinä lehden välissä.
Tämän lisäksi palasaippuoiden markkinointi esimerkiksi erilaisissa luontoon ja metsästykseen liittyvissä tapahtumissa olisi tärkeää, sillä luonnontuote- ja metsäaloilla on runsaasti vajaasti hyödynnettyjä yhteistyömahdollisuuksia. Markkinoinnin lisäksi olisi hyvä välittää tietoa erilaisten raaka-aineiden hyödyntämisestä ja jatkojalostuksesta.